Konfa 2023/2024

Nu startar snart årets konfirmationsgrupp. Torsdag 14 sep kl. 18.30 är det informationsträff för både tonåringar och föräldrar. Anmäl er till felicia@soderhojdskyrkan.se.

Konfirmationen vänder sig till dem som går i 8:a och 9:an. Första tillfället blir fredag 22 sep, sedan möts man en fredag i månaden och en söndag i månaden under gudstjänsttid, alltså två träffar i månaden. Sedan tillkommer spännande läger och en del annat. Kontakta felicia@soderhojdskyrkan.se för frågor.

Konfirmationen pågår under ett år och avslutas i september 2024

Intresseanmälan senast 17 sep till felicia@soderhojdskyrkan.se

Vad är meningen med livet? Vem är jag? Varför är livet som det är? Vad är kärlek? Finns Gud? Vem är Jesus och varför ska jag bry mig om honom? Vad är det att vara kristen?

Konfirmation i Söderhöjdskyrkan är en skön blandning av allvar och skoj. Vi funderar på några av livets stora frågor, lär känna nya vänner, åker på läger, fikar och hänger tillsammans

Vi ledare vill att varje konfirmand ska få ett oförglömligt år fyllt med äventyr, undervisning, fika, gemenskap och skratt med Jesus i centrum.

Konfa Söderhöjd är för dig som går i 8:an eller 9:an. För att bli konfirmand behöver du inte veta vad du tror eller kalla dig kristen. Här får du möjligheten att ta reda på vad kristen tro innebär tillsammans med andra konfirmander och ledare.

För att delta i konfaläsningen hos oss behöver du inte vara döpt, vi tänker inte att man konfirmerar sitt dop. Konfirmationen i Söderhöjdskyrkan har ett grundläggande fokus på undervisningen, vilken bekräftar dig som människa och att du är villkorslöst älskad av Gud. I konfirmationshögtiden konfirmeras att du har tagit del av detta och att du finns med i Guds stora tanke och omsorg.

Uppstart: 8 sep

Infoträff: 14 juni

Kostnad: 2500 kr

Pengarna går till lägerhelger, material, fika, aktiviteter m.m. Om kostnaden står i vägen kan du skicka ett mail så hittar vi en lösning.

Upplägg

En fredag och en söndag i månaden, alltså varannan vecka, några ytterligare gudstjänstbesök + konfahajk 29/9–1/10, seglarhelg, konfaläger med flera andra kyrkor, äventyrsaktiviteter och engagemang för socialt utsatta.

Söderhöjdskyrkan: Blecktornsgränd 13 / T-bana: Mariatorget